بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

تاثیر آموزش شبیه ساز پروازی بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا

قسمتی از متن پایان نامه :

) مهارت پروازی

به مجموعه توانایی­های فرد اطلاق می­شود و مشتمل بر مهارتهای ادراکی، انسانی و فنی (تخصصی) است (بختیاری، ۱۳۹۰، ۷۱). این ابعاد در فصل دوم تفصیل ­شد. مهارت های پروازی نیز در این پژوهش مشمول مهارتهای فنی و ادراکی است که به طور تخصصی تر می تواند تعریف شود.

در تعریف عملیاتی مهارت پروازی عبارت است از: توانایی استفاده از دانش پروازی در امر هدایت و کنترل یک وسیله پرنده. منظور از مهارت پروازی مهارتهایی شامل مهارت در انجام پرواز نرمال، مهارت در انجام پرواز تاکتیکی، مهارت در انجام پرواز در شرایط متفاوت جوی، مهارت در انجام پرواز ناوبری IFRو شبانه، مهارت در انجام پرواز ناوبری VFR، مهارت در انجام پرواز حالات اضطراری و مهارت در تقویت حس پرواز است که در فصل دوم تفصیل شده است.

۱-۸-۳-۳) نگرش پروازی

نگرش نشان­دهنده‏ی اثر شناختی و عاطفی به جای تجربه‏ی شخصی از شی­ء یا موضوع اجتماعی مورد نگرش و یک تمایل به پاسخ در برابر آن شی‏ء است (کریمی،۱۳۷۷). نگرش در این معنی یک «مکانیسم پنهانی» است که رفتار را هدایت می‏کند. نگرش، نظری است که درباره افراد، چیزها یا رویدادها ابراز می­گردد و منعکس­کننده نوع احساس فرد درباره آن است (رابینز، ترجمه پارسائیان، ۱۳۷۶: ۴۵).

در حوزه تخصصی موضوع نگرش پروازی عبارت است از: ایجاد باور مثبت کارکنان پروازی نسبت به واقعی بودن پرواز با شبیه ساز در تمام حوزه های پروازی و تغییر رویکرد مدیران و فرماندهان عالی رتبه سازمانی به کاهش هزینه های پروازی است. در فصل گذشته مجموعه این عوامل به منظور روشن کردن ابعاد نگرش پروازی با استفاده از تحقیق در کتب تخصصی مرتبط، توزیع فرم و انجام مصاحبه استخراج شد. مؤلفه های باور نسبت به واقعی بودن پرواز با شبیه ساز، تغییر رویکرد سازمانی به کاهش هزینه های پروازی، قضاوت صحیح در پرواز[۱]، علاقه مندی به پرواز و کسب مهارت و دانش بیشتر، اعتماد به نفس در پرواز و تصمیم گیری به موقع در پرواز دربرگیرنده ابعاد تخصصی نگرش پروازی هستند. خلاصه گویه های عملیاتی مشروحه در جدول زیر قابل مشاهده است.

جدول( ۱-۱) تعریف عملیاتی متغیرها در گویه های مورد

[۱] Judgment

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز پروازی بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا 

  • اهداف فرعی:
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر دانش کارکنان پروازی هوا ناجا
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر مهارت کارکنان پروازی هوا ناجا
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر نگرش کارکنان پروازی هوا ناجا

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.