بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

تعیین اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر مهارت کارکنان پروازی هوا ناجا

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا

قسمتی از متن پایان نامه :

آشنایی با شبیه ساز پرواز

شبیه‌ساز پرواز سیستمی است که برای تقلید (یا شبیه‌سازی) رفتار هواگردها به ویژه هواپیما ساخته می‌شود. شبیه سازهای پرواز شبیه بازی های رایانه ای  بسیار عظیم می باشند. این وسایل برای برای آموزش دادن خلبان ها برای پرواز دادن هواپیماهای جدید و تمرین کردن مهارت های پروازی در آن ها طراحی و ساخته می شوند. به عنوان مثال آموزش هواپیمای ۷۴۷ فقط برای take off اگر شاگرد از باند خارج شود و در هنگام بلند شدن یک سانحه داده است ولی با شبیه سازها بارها این تمرین بلند شدن را انجام و آموزش داده می شود بدون اینکه سانحه را تجربه کند. و تمرین کردن پرواز روی زمین از آسمان ایمن تر و کم خطرتر می باشد و با شبیه ساز پرواز می توان تجربه واقعی پرواز هواپیما را روی زمین و بدون مصرف سوخت و سایر هزینه ها و از دست دادن وسیله پرنده و جان انسان ها تجربه و کسب کرد. خلبان های هواپیما های جنگی نیز با استفاده از شبیه ساز پرواز می توانند مهارت های خود را برای صحنه های نبرد تمرین ارتقاء و تقویت نمایند. هر شبیه ساز پرواز، یک کابین دقیقاً مشابه به کابین خلبان هواپیمای خاص خود را دارد.

طبق آمارها، سوانح آموزش‌های هوایی که روزگاری رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دادند با ورود شبیه‌سازهای پرواز و حذف  بخشی از آموزش با هواپیماهای واقعی از سوی شرکت‌های هواپیمایی کاهش یافته و دیگر شاهد بروز حوادث ناگواری نیستیم .

امروزه استفاده از چنین شبیه‌سازهایی برای آموزش خلبانان، اجباری والزامی  است و بخشی از استاندارد را تشکیل می‌دهد. دکتر ایرج ابراهیمی، مدیر شرکت فناوری هوایی شاهین، طراح و سازنده شبیه‌ساز پرواز ایرانی است که سال‌ها در این زمینه کار تحقیقاتی و اجرایی داشته و با پافشاری بر ایده خود موجب بومی شدن این طرح شده و نیاز کشور را از خارج بی‌نیاز کرده است. در واقع خیلی از خلبان‌ها و کروی پروازی  برای این که گواهینامه و امتیاز پرواز را بگیرند باید این دوره‌ها را بگذرانند تا این دوره‌ها جزو سوابق پروازشان درج شود. وقتی خلبانان با هواپیمای اصلی برای تمرین و کسب مهارت آموزش می بینند باید به محوطه‌های خلوتی بروند، اما اگر شرایطی اضطراری برای آنان پیش بیاید که مجبور شوند در فرودگاه هم که ترافیک آن شلوغ است فرود بیایند، با مشکلاتی مواجه خواهند شد، اما در این سیستم شبیه‌ساز خلبانان می‌توانند حتی شرایط اضطراری را نیز تمرین کنند. (سایت جام‌جم، مصاحبه با نخستین طراح و سازنده شبیه‌ساز پرواز ایرانی).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز پروازی بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا 

  • اهداف فرعی:
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر دانش کارکنان پروازی هوا ناجا
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر مهارت کارکنان پروازی هوا ناجا
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر نگرش کارکنان پروازی هوا ناجا

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.