بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

دانلود تحقیق:ارزیابی اثربخشی دوره¬های اقدام پژوهی سازمان آموزش پرورش

 
چکیده:
 هدف این پژوهش ارزیابی اثربخشی دوره­های اقدام پژوهی سازمان آموزش پرورش استان خوزستان با استفاده از سه سطح الگوی کرک پاتریک است.

در سطح اول الگو؛ (بازتاب)  دو هدف برای بررسی سطح رضایت فراگیران از جنبه های دخیل در دوره اقدام پژوهی مد نظر قرار گرفت: 1)  بررسی سطح کیفی محتوا و مدیریت دوره و 2)  بررسی سطح کیفی مدرس دوره؛ در این سطح با استفاده از فرم های مجزا برای هر یک از این دو هدف، داده ها جمع آوری شد. در سطح دوم الگو(یادگیری) ، نیز دو هدف دنبال شد:1)  بررسی سطح یادگیری فراگیران از محتوای دوره اقدام پژوهی (دانش کسب شده)  2)  بررسی سطح کیفی طرح های عملیِ اقدام پژوهیِ فراگیران(مهارت کسب شده) . در سطح سوم الگو (رفتار)  با توجه به یافته جیلی[1] در مورد اثرات شرکت در دوره­های اقدام پژوهی سه متغیر 1) روحیه تغییر پذیری مفید و مؤثر فراگیران (انعطاف پذیری)  2) استفاده از روشهای متنوع تدریس و 3) دانش حرفه ای در زمینه تدریس  در شرکت کنندگان در این دوره مورد بررسی قرار گرفت. نتایج در سطح اول الگو حاکی از سطح مطلوب محتوا و مدیریت دوره‏ها و مدرس دوره‏ها از دید فراگیران دوره‏ها دارد اما در سطح دوم الگو، ارزیابی از دانش و مهارت فراگیران نشان از سطح مطلوب یادگیری (دانش اقدام پژوهی)  و نیز کیفیت مطلوب طرح های اقدام پژوهی فراگیران(مهارت)  ندارد. در سطح سوم الگو نیز مقایسه دو گروه شرکت نموده در دوره های اقدام پژوهی و گروه شرکت ننموده در متغیرهای مورد بررسی  نشان داد که بین دو گروه تفاوتی وجود ندارد.

 

1. مقدمه

نظام ­های آموزشی برای بهبود فعالیت ­های خود نیازمند پژوهش و بررسی مداوم هستند و این امر برای نظام ­آموزشی کشورِ ما که درگیر انبوهی از مسائل و مشکلات است{1} اهمیت بیشتری دارد. در واقع پژوهش یکی از موثرترین ابزارهای موجود برای بهسازی و توسعه نظام­های آموزشی به شمار می­آید{2} که منجر به بررسی مداوم فرایند آموزشی- تربیتی برای اصلاح و بهبود آن می­شود. هدف از پژوهش در تعلیم و تربیت نیز فقط کسب دانش محض نیست، بلکه دانشی است که در عمل هم بتوان از آن استفاده کرد و در بهسازی محیط آموزشی مفید باشد، چنین هدفی را اغلب پژوهش های تربیتی دانشگاهی و مرسوم نتوانسته اند حاصل کنند؛البته این پژوهش ها اطلاعات خوبی در اختیار گذاشته اند که می‏تواند الهام بخش معلمان باشد اما اکثر آنها قابل استفاده مستقیم توسط معلمان در کلاس های درس و محیط مدارس نیستند{3} بنابراین علاوه بر تحقیقات محققان حرفه­ای و دانشگاهی برای بهبود نظامِ آموزشی، لازم است هر یک از افرادی که در نظام آموزشی دست اندرکار فعالیت­های آموزشی می­باشند و به ویژه با فرایند یاددهی- یادگیری سر و کار دارند از روش های گوناگون پژوهش، به ویژه پژوهش های مبتنی بر عمل (اقدام پژوهی) بهره برداری نمایند، این امر در سطح گسترده منجر به بهبود فعالیت ­های نظام آموزشی خواهد شد؛ در پژوهش های مبتنی بر عمل(اقدام پژوهی)، هدف رسیدن به شناخت علمی درباره مسأله ویژه­ای است که فرد با آن سر و کار دارد و می­توان فرد را به عنوان پژوهشگری در نظر گرفت که تلاش دارد تا از راههای علمی مسائل و مشکلات جاری خود را حل کند {4}

سازمان آموزش و پرورش خوزستان  در چهارچوب سیاست های وزارتخانه متبوع، با هدف تحقق اهداف اقدام پژوهی، در قالب برنامه­های آموزش ضمن خدمت خود، دوره ­های اقدام پژوهی متعددی را طراحی و اجرا نموده است. دوره ­های اقدام پژوهی هم بطور اخص و همه دوره های آموزشی بطور اعم، تنها زمانی می­توانند ارزشمندی خود را توجیه کند که مدارک قابل اطمینان و معتبری را در مورد تأثیرشان بر بهبودِ عملکرد مشارکت­کنندگان و فراگیران عرضه کنند؛ این امر بر جنبه مُهمی از آموزش و ارزیابی آموزشی اشاره دارد که معمولاً از آن به عنوان اثربخشیِ آموزش یا ارزیابی آموزشی یاد می­شود {5} در واقع برای نشان دادن اهمیّت دوره های آموزشی- همان­گونه که اسرئیل[2](2002) بیان داشته است- نه تنها باید برنامه بهینه‏ای تهیه شود بلکه باید برنامه آموزشی بطور منظم برنامه­ریزی و اجرا شود؛ ضمناً باید نشان داده شود که آیا این دوره ها به اهداف منظور شده می­رسند، عملکرد شغلی را بهبود می­بخشند، منابع را به صورت کاراتر استفاده می کنند و بازده برنامه ارزش و اعتبار هزینه کردن بودجه جاری را دارد یا نه؟ روشها و ابزارهای ارزشیابی در تعیین این امر به ما کمک می­کنند. در واقع”ارزشیابی بازخوردی را ایجاد می کند که با توجه به آن می توان فهمید آموزش های ارائه شده در رسیدن به اهداف مورد نظر اثر بخش بوده اند یا نه؟”{6} با این ذهنیت، در این تحقیق ارزیابی اثربخشی دوره­های اقدام پژوهی سازمان آموزش پرورش استان خوزستان با استفاده از یکی از متداولترین الگوهای ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی(الگوی کرک پاتریک) مورد بررسی قرار گرفت.

 

  1. بیان مسأله

در عصر کنونی در کنار تغییرات گسترده در جنبه های مختلف؛ همه سازمانها و از جمله سازمان­های آموزشی در معرض تغییر و تحول­های علمی و فن آوری گسترده ای قرار دارند و دغدغه مدیران این سازمانها هم حرکت موازی با این تغییر و تحولات است، در چنین شرایطی آموزش و بهسازی منابع انسانی، به عنوان یکی از استراتژی های اصلی دستیابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با این شرایط متغیر قلمداد می شود{6} آموزش به طور وسیعی جامعه را به سوی اهدافی از قبیل توسعه، مهارت، تغییر و اصلاح رفتار و افزایش صلاحیت هدایت می کند؛ به همین منظور سازمانهای مختلف سالانه هزینه‏های بسیاری را برای آموزش مهارتهای خاص در قالب آموزش­های ضمن خدمت هزینه می‏کنند؛ در قالب این دوره ها هم عمدتاً هدف­هایی از قبیل میزان اطلاعات، دانش، مهارت­ها و قابلیت­های کارکنان پی‏گیری می‏شود و تلاش می شود تا آنان برای ایفای وظایف مشخص خود و قبول مسئولیت­های جدیدتر بیش از پیش آماده­تر و مجهزتر شوند{7}

در کنار اهمیت پرداختن سازمانها به ارائه آموزش، منابع محدود مالی هر سازمان هم ایجاب می­کند یک بررسی دقیق از روند اجرایی و کیفیت آموزش­های ارائه شده به عمل آید تا با توجه به این محدودیت از دوباره کاری­ها و اتلاف منابع انسانی و سایر منابع جلوگیری بعمل آید، این بررسی در قالب ارزیابی از برنامه های آموزشی محقق می شود؛ در واقع ارزشیابی نقطه عطف هر برنامه آموزشی می­باشد و نشان می­دهد که آیا برنامه انجام شده به اهداف از قبل تعیین شده خود دست یافته است یا نه؟ به بیان دیگر ارزشیابی را از آن جهت انجام می­دهند که به این نکته برسند که آیا کار انجام شده بازده مطلوب را داشته و مفید بوده یا خیر؟ {8}

متأسفانه با وجود اهمیت ارزیابی آموزشی در اغلب سازمانها، سهم اندکی از منابع قابل توجه اختصاص یافته به کوشش­های آموزشی به مرحله ارزیابی اختصاص می­یابد (مک و بولر[3]، به نقل{9}) و در برخی از برنامه­های آموزشی که بسیار خردمندانه، خوب و گران تهیه و طراحی شده اند ارزیابی آنها بسیار مقدماتی و ابتدایی است و یا اصلاً فاقد آن می­باشند (نیچه، به نقل از{10})، در صورتی که ارزیابی می­تواند اطلاعاتی را درباره عواملی مثل: میزان یادگیری حاصل شده ، میزان انتقال مطالب یاد گرفته شده به محیط کار، ویژگی­های دانش آموزان و…  فراهم کند. دونالد کرک پاتریک[4] سه دلیل برای اهمّیت ارزیابی بیان می­کند:

1- توجیه نمودن تصمیم­گیری­ها در مورد تداوم یا پایان یافتن برنامه­های آموزشی

2- بدست آوردن اطلاعاتی در مورد راههای بهبود بخشیدن به برنامه های آینده

3- حفظ برنامه­های آموزشی با نشان دادن میزان کمک آنها به تحقق اهداف سازمان{11} .

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن تحقیق در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده و پسوردگذاری شده اند. پسورد همه فایل های این سایت یکسان است.

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

لینک دانلود تحقیق :ارزیابی اثربخشی دوره¬های اقدام پژوهی سازمان آموزش پرورش

تحقیق:ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی

تحقیق:ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی

چکیده

شرکتها برای راضی نگه داشتن مشتریان بایستی عملکردشان را بهبود دهند تا بتوانند در محیط کسب و کار به شدت رقابتی به مزیت رقابتی پایدار دست یابند. زیرا نتیجه اصلی رضایت مشتری وفاداری مشتری است و شرکتها با سهم زیادی از مشتریان وفادار به دلایل افزایش نرخ خرید مجدد، خریداران بالقوه زیاد، تمایل به قیمتهای بالاتر، رفتار توصیه ای مثبت و هزینه های جایگزینی کم، سود می برند. به علت نقش حیاتی رضایت مشتری و وفاداری، تجزیه و تحلیل ارتباط این متغیرها  به طور کلی پذیرفته شده است و بایستی در بین شرکتها، صنایع، بخشها و ملل مقایسه گردند. هدف این مقاله بررسی شاخصهای ملی رضایت مشتری و ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی است. تحقیق از لحاظ روش گردآوری داده ها توصیفی است؛ زیرا بر اساس نظرسنجی از خبرگان به گردآوری داده ها، و تجزیه و تحلیل فرضیه ها پرداخته می شود. پرسشنامه تحقیق بین 12 نفر از خبرگان توزیع گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که در سطح معنی دار sig=0/000 محرکهای رضایت مشتری (کیفیت درک شده، قیمت درک شده، و رسیدگی به شکایات) به طور مثبت با رضایت مشتری در ارتباط می باشند. نتایج نشان داد که رضایت مشتری به طور مثبت با هزینه های جایگزینی، اعتماد، و تصویر شرکت در ارتباط می باشد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که اعتماد به طور مثبت با هزینه های جایگزینی، تعهد عاطفی، تعهد هنجاری در ارتباط است بعلاوه رابطه منفی بین اعتماد و تعهد محاسبه ای تایید نشد. روابط  مثبت بین تعهد عاطفی و وفاداری مشتری و تعهد هنجاری و وفاداری مشتری تایید شدند در حالیکه رابطه منفی بین تعهد محاسبه ای و وفاداری مشتری تایید نشد. روابط مثبت بین تصویر شرکت با وفاداری مشتری و هزینه های جایگزینی با وفاداری مشتری تایید گردیدند. بالاخره رابطه مثبت بین تصویر شرکت با هزینه های جایگزینی هم تایید گردید. بعد از بررسی فرضیه ها مدل شاخص رضایت مشتری ایرانی ارائه گردیده است.

واژگان کلیدی: رضایت مشتری، وفاداری مشتری، شاخصهای ملی، اعتماد، تعهد

 

1– مقدمه

در چند سال اخیر، شاخصهای رضایت مشتری در کشورهای مختلف چه در بخش تولید و چه در بخش خدمات، در سطح ملی مورد ارزیابی و اندازه گیری قرار گرفته اند. نتایج حاصل از اندازه گیری رضایت مشتری به صورت ملی در بسیاری کشورها، راه را برای یافتن بهترین ها و متعالی ترین سازمانها هموار ساخته است و معیارهای اتخاذ تصمیمات استراتژیک به منظور ارزیابی و بهبود وضعیت رقابتی را به سادگی فراهم نموده است.

تدوین شاخص ملی رضایت مشتری چه در سطح خرد و چه در سطح کلان مزایای خود را برای کشورهای توسعه یافته به اثبات رسانده است. در سطح خرد هر یک از مشتریان با استفاده از چنین شاخصی قادر به اخذ تصمیم مناسب در امر خرید کالاهای اساسی خویش می باشند و در سطح کلان، این شاخص تبدیل به شاخصی جهت ارزیابی وضعیت اقتصادی کل کشور در کنار سایر شاخصها از جمله تولید ناخالص ملی شده است.

اولین شاخص ملی رضایت مشتری ، سنجش رضایت مشتری سوئدی(SCSB)[1] است که در سال 1989 پایه ریزی شد. در کشورهای توسعه یافته، تلاش فراوانی در بخش پژوهش و تحقیقات به منظور بهبود درک عملی از اندازه گیری رضایت مشتری صورت گرفته است. برای نمونه می توان به تحقیقات فورنل و همکارانش[2]  در زمینه ایجاد یک چارچوب جامع و نظام یافته برای تشریح عوامل موثر بر رضایت مشتری و شناسایی حاصله از آن اشاره نمود. بر پایه این تحقیقات وسیع بود که شاخص رضایت مشتری در آمریکا ( ACSI )[3] بنیان نهاده شد. به دنبال پذیرش عمومی و درک اهمیت این شاخص در اروپا و آمریکا، کشورهای زیادی اقدام به تعیین این شاخص به صورت ملی نمودند. از جمله این شاخصها می توان به ECSI[4] در اروپا،SWICS [5] در سوئیس، NCSB [6]در نروژ، MCSI [7]در مالزی ،CCSI[8] در چین، SASI [9]در آفریقای جنوبی و TCSI [10] در ترکیه اشاره نمود.

اهداف این مقاله عبارتند از:

الف-  بررسی شاخصهای رضایت ملی مشتری در سایر کشورها و تجزیه و تحلیل آنها

  • ایجاد شاخص رضایت مشتری ایرانی

2- ادبیات نظری تحقیق

2-1 شاخص رضایت مشتری سوئدی( SCSB )

اولین شاخص ملی رضایت مشتری، شاخص رضایت مشتری سوئدی است که در سال 1989 پایه ریزی شد. این شاخص از نظر تاریخی تقریبا شامل 130 شرکت از 32 صنعت بزرگ سوئدی بوده است. این مدل شامل دو محرک اولیه از رضایت است: عملکرد (ارزش) درک شده  و انتظارات مشتری. معمولا عملکرد درک شده[11] با ارزش درک شده معادل شمرده می شود. ارزش شاخص رایجی است که مصرف کنندگان برای مقایسه مارکها و طبقه بندیهای مشابه به کار می برند. پیش بینی اساسی آن است که هر قدر ارزش درک شده افزایش یابد، به تبع آن رضایت افزایش یابد. محرک دیگر رضایت آن است که تا چه حد انتظارات مشتری درباره محصول یا خدمات برآورده می شود. انتظارات مشتری به عنوان پیش بینی های مشتری بجای استانداردها یا معیارهای هنجاری تعریف می شود. انتظارات رابطه مستقیمی با رضایت مشتری دارد برای اینکه آنها به عنوان تکیه گاه شناختی در ارزیابی فرآیند بکار می روند. در حالیکه عملکرد درک شده بیشتر از تجربه اخیر ناشی  می شود، انتظارات مشتریان از تجربه مصرف قبلی مشتری درباره محصولات یا خدمات شرکت، همچنین آگهی و اطلاعات دهان به دهان ناشی می شود. برای اینکه انتظارات توانایی شرکت برای تدارک دیدن عملکرد آینده را پیشگویی می کند، آن در مدل SCSB تاثیر مثبتی بر رضایت دارد. بالاخره انتظارات بایستی به طور مثبت با عملکرد (ارزش) درک شده ارتباط داشته باشد.

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن تحقیق در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده و پسوردگذاری شده اند. پسورد همه فایل های این سایت یکسان است.

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

لینک دانلود تحقیق :ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی

تحقیق:ابزاری جهت سنجش معناداری رابطه میان هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی Bar-on

چکیده

مقدمه: مهارت های هوش هیجانی، می توانند با کارکردهای کتابداری در ارتباط ­باشند، و  به عنوان راهبرد کمکی مفیدی در تعامل بین کتابدار و مراجعه­کننده در نظر  گرفته شوند تا از طریق آن نیاز مراجعان و خدمات درخواستی آنان به بهترین نحو شناسایی شود. لذا، توجه به آن ها در روند ارتباط کتابداران با کاربران می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر، شناخت رابطه هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی در کتابداران کتابخانه­های دانشگاه های علوم پزشکی منتخب کشور بوده است.

روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع پیمایشی تحلیلی است. جامعه پژوهش شامل 44 نفر از کتابداران کتابخانه­های دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 1389 بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات شامل، پرسشنامه هوش هیجانی Bar-on جهت اندازه­گیری هوش هیجانی و پرسشنامه محقق ساخته­ی مهارت های میز مرجع مجازی بود که مولفه های مستخرج در آن بر اساس مطالعه متون و منابع مرتبط با این حوزه گردآوری گردید.روایی و پایایی پرسشنامه ها مورد تایید قرار گرفت و داده ها به وسیله شاخص­های مرکزی و پراکندگی آمار توصیفی و آزمون­های آماری پارامتری تی تک نمونه ای و تی برای گروه‌های مستقل، و همچنین ضریب همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت.

یافته­ها: در توصیف مولفه های هوش هیجانی، بزرگترین میانگین مربوط به مولفه خودانگیزی (34/12)، کوچکترین میانگین مربوط به مولفه مدیریت استرس(12)، بیشترین انحراف معیار مربوط به مولفه های توان سازگاری و خلق و خوی عمومی (60/3) و کمترین انحراف معیار مربوط به مولفه خودآگاهی و مدیریت استرس (82/2) به دست آمد. در توصیف مولفه های اطلاع رسانی و مرجع مجازی، بزرگترین میانگین مربوط به مولفه ارتباط با کاربر (61/55)، کوچکترین میانگین مربوط به مولفه اشاعه و انتقال اطلاعات (80/27)، بیشترین انحراف معیار مربوط به مولفه ارتباط با کاربر (60/11) و کمترین انحراف معیار مربوط به مولفه مهارت شخصی (37/4) به دست آمد. میانگین هر یک از  مولفه های مهارت‌های خودآگاهی، توان سازگاری، خودانگیزی، مدیریت استرس، خلق و خوی عمومی از میانگین مقیاس کمتر است. میانگین مولفه مهارت های شخصی و حرفه‌ای به ترتیب با میانگین‌های 83/11 و 16/4 از میانگین مقیاس بیشتر است. اما میانگین مولفه ارتباط با کاربر و انتقال اطلاعات از میانگین مقیاس کمتر است. در حالی که بین مهارت اطلاع‌رسانی و مرجع مجازی با میانگین مقیاس تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد. بین مولفه های هوش هیجانی و مهارت های اطلاع رسانی و مرجع مجازی همبستگی مستقیم، معنی‌دار و مثبت قوی وجود دارد.

نتیجه گیری: میان هوش هیجانی و مولفه ­های آن با مهارت های مرجع مجازی، رابطه مستقیم معنی­داری وجود دارد.

واژه های کلیدی: هوش هیجانی، ارتباطات، بین‌فردی، مدیریت استرس، خلق و خوی عمومی، اطلاع رسانی، مرجع مجازی، مرجع دیجیتالی، کتابخانه­های دانشگاه های علوم پزشکی، ایران.

مقدمه:

هوش هیجانی، مجموعه ای از دانش ها و توانایی های هیجانی و اجتماعی وابسته و مرتبط با سایر مهارت های ذهنی است که قابلیت کلی ما را در پاسخ به نیازهای محیطی بطور موثری تحت تاثیر قرار می دهد.  Bar-on برای هوش هیجانی پنج مؤلفه­ی خودآگاهی، خودانگیزی، توان سازگاری، مدیریت استرس و خلق و خوی عمومی را در نظر گرفته است.

هوش هیجانی از دیدگاه Goleman ، هوشی مرکب شامل توانایی های شناختی و جنبه های شخصیتی است، او آن را به عنوان ظرفیت بازشناسی احساسات خود و دیگران، برانگیختن خود و مدیریت درست هیجان های خود در روابطمان تعریف می کند (Carr ، 2004؛ نقل در شعبانی 13888). Goleman (1995) اعتقاد دارد؛ افراد در هر جایگاهی که با دیگران در تعامل هستند، اگر بخواهند بهره­وری بهینه و عملکرد بالایی داشته و در سایه همکاری با دیگران به اهداف خود برسند، لازم است در کنار توانایی فنی و حرفه­­ای، به برخی از ویژگی­های خاص که وی مجموعه آن­ها را هوش هیجانی می­نامد، نیز مجهز باشند. زیرا همین توانایی­ها هستند که در مواجهه با دیگران و یا موقعیت­ها شخص را هوشیار، آرام، محترم، مراعات­کننده، حمایتگر، گوش­دهنده، پاسخگو، توضیح­­دهنده و پذیرنده می­گرداند. تا مدت ها قبل عقیده بر این بوده است که شرط موفقیت در زندگی و محیط کار و تحصیل فقط داشتن توانایی های فنی و تحلیلی می باشد، اما در حال حاضر نظریه پردازان مدیریت منابع انسانی و مهارت های اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که یک عنصر ضروری دیگر تحت عنوان هوش هیجانی برای موفقیت افراد لازم است (شعبانی، 1388) . پژوهشگران اعتقاد دارند که افراد با هوش هیجانی بالا، دارای رهبری موثرتر، انزوا و سکون کمتر، رضایت خاطر بیشتر از کار، و تعهد بیشتر به سازمان و شغل خود هستند (Carrmeli ، 2003)، در نتیجه تجارب شغلی موفق تر (Weisinger ، 1998)، و احساس امنیت شغلی بالاتری دارند (Jordan ، 2003).  پژوهشگران همچنین در پژوهش های پیشین نشان داده اند که هوش هیجانی با رضایت مشتری (Kernback و شاته، 2005) ؛ Longhorn ، 2004) ؛ بهره وری (Boyatzies  ، 2000) ؛ تعهد سازمانی (دوستدار، 1386) ؛ عملکرد (ترابی، 1382) ؛ کیفیت رولابط اجتماعی (بشارت ، 1384) ؛ رهبری تحول آفرین (مرادی، 1384) رابطه مثبت معنا دار دارد (نقل در شفیعی، 1388).

نقش عاطفه و هیجان ها در هیچ زمینه ای، و از آن جمله در کتابداری و اطلاع رسانی قابل انکار نیست. بدیهی است، کتابداران، به ویژه کتابداران مرجع می توانند با به کارگیری و مدیریت هیجان های خود و دیگران نقش مثبتی را در این زمینه ایفا کنند. میلز و لاج (2003) بر این باورند که برای موفقیت هوش هیجانی می­تواند به عنوان راهبرد مفیدی در تعامل بین کتابدار و مراجعه­کننده در نظر گرفته شود تا از طریق آن نیاز مراجعان و خدمات درخواستی آنان به بهترین نحو شناسایی شود. از  آنجا که هوش هیجانی از لحاظ نظری متضمن مهارت­های عاطفی است که در برقراری ارتباط با دیگران و نیز کیفیت این روابط نقش دارند. میلز،  معتقد است: عامل هوش هیجانی، نقش مؤثری را در خلق نگرش­ها، احساسات، باورها، دریافت­ درباره فناوری­ها، انتخاب منبع، و شکل­گیری تصویر ذهنی مربوط به منبع در کتابداران، ایفا می­کند. به نظر وی تنها شناسایی صرف منابع اطلاعاتی و یا اشاره به روش یافتن آنها از طریق فهرست­ها و پایگاه­­­­­­های داده­ ­ها و وب در روند ارائه خدمات و اطلاع ­رسانی کتابداران به کاربرانشان کافی نیست، بلکه برای ارائه­ی یک سرویس اطلاعاتی، چیزی بیشتر از دامنه­ی فزاینده منابع و تجهیزات و مسائل حرفه­­ای لازم است. وی به نقل از داگرتی[1] (2001) می گوید: به واقع یک فاصله بین آنچه کتابخانه­­ها عرضه می­کنند و آنچه کاربران می­خواهند در حال شکل­گیری و پیشرفت است (میلز، 2006).

Broady-Preston ، Felice  و Marshall  (2006)  نیز در پژوهش خود بر برقراری روابط قوی با کاربران تأکید کرده­اند و آنرا بر بهبود کیفیت ارائه خدمات در کتابخانه­های دانشگاهی مؤثر دانسته­اند و بیان نموده­اند که شیوه­ی ارتباط و نوع برخورد کتابداران با جامعه­ی استفاده کننده از کتابخانه، تأثیر مهمی بر سطح کیفیت خدمات دارد. در صورت برخورد نامطلوب با استفاده­کنندگان، استقبال از خدمات کتابخانه و ارج نهادن به تلاش­های کتابداران به شدت کاهش خواهد یافت. مراجعان اعم از حضوری یا غیر حضوری باید احساس کنند که کتابدارانی با آمادگی کامل و روی باز در خدمت آنان هستند. چرا که هیچ­کس دوست ندارد که نادیده گرفته شود یا احساس بی­اهمیتی کند. . به گفته­ی Karrer’s  (2010) این چیزی که ما امروزه به آن نیاز داریم و باید به آن توجه کنیم بحث تعامل کتابداران است که در روند فعالیت آنان بسیار تأثیرگذار است. سیسلمن به نقل از Mabery (2003) می گوید: شیوه و سبک رفتار کتابدار می­تواند تأثیر بسیار قدرتمندی را در تبادل اطلاعات بین کتابدار با کاربر بگذارد.  تعامل انسانی را به عنوان یک عامل بسیار مهم در مصاحبه مرجع مطرح کرده است و بیان می­کند که درک روابط بین­فردی می­تواند به عنوان منبع خوبی در کمک به جستجوکننده اطلاعات برای یافتن اطلاعات مورد نیازش باشد (Sisselman ، 2009). از این رو بنا به نظر بسیاری از صاحبنظران از جمله، Arbuckle  (2008)، نقش هوش هیجانی در فرآیند کار کتابداران که همان خدمت به مشتری است، بسیار اساسی است

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن تحقیق در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده و پسوردگذاری شده اند. پسورد همه فایل های این سایت یکسان است.

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

لینک دانلود تحقیق :ابزاری جهت سنجش معناداری رابطه میان هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی Bar-on

 

دانلود تحقیق:دوره MBA کوتاه مدت

دانلود تحقیق:دوره MBA کوتاه مدت

آنالیز سیستم های اقتصادی

 

  • معرفی اهداف درس و لزوم آگاهی مدیران از مفاهیم اقتصاد (چگونه اقتصاد خرد و کلان بر تصمیمات مدیران اثرگذار است)
  • مفاهیم عرضه، تقاضا و قیمت تعادلی
  • مفهوم الاستیسته1 تقاضا و قیمت
  • بررسی تکنیکهای موجود جهت درک تقاضای مصرف کنندگان: مقایسه رویکرد علم بازاریابی و علم اقتصاد­سنجی به این حوزه
  • تولید و تجزیه و تحلیل هزینه­ها در کوتاه مدت
  • تولید و تجزیه و تحلیل هزینه ها در بلند مدت
  • ساختار بازار:‌ رقابت کامل
  • ساختار بازار: تک قطبی و رقابت در فضای تک قطبی
  • ساختار بازار: چند قطبی
  • استراتژی های بنگاههای تجاری جهت قیمت گذاری محصول
  • معرفی مفاهیم اصلی اقتصاد کلان از جمله درآمد ناخالص ملی، سطح قیمت، بیکاری، تورم
  • بازار اجناس (مخارج افراد، بنگاهها و دولت جهت خرید کالا و خدمات)
  • بازارهای پولی (نقش پول در اقتصاد کلان)
  • نقش پول در اقتصاد کلان (بررسی مدل IS/LM)
  • بازار نیروی کار
  • نگاهی کلی به سه نوع بازار مطالعه شده (بررسی مدل AD-AS در اقتصاد کلان)
  • مرور اجمالی بر اقتصاد ایران

 

تصمیم­گیری مدیران با روشهای مقداری                                            

 

  • هنر مدلسازی مسائل
  • درخت تصمیم و دیاگرام تاثیرات2
  • تصمیم گیری چند معیاره
  • مبانی تئوری تصمیم گیری
  • پیشبینی
  • مفاهیم احتمالات
  • شبیه سازی رویدادهای گسسته
  • مدلهای تئوری صف
  • روشهای فرا ابتکاری (الگوریتم ژنتیک، جستجوی ممنوعه)
  • منطق فازی

 

کاربرد تکنولوژی اطلاعات در سازمان

 

  • تعریف سیستمهای اطلاعاتی و انواع آن (ERP, SCM, CRM)
  • اهمیت استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی در خلق مزیت رقابتی برای بنگاه
  • انقلاب فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
  • مسائل اخلاقی اجتماعی مرتبط با فناوری اطلاعات از جمله امنیت اطلاعات محرمانه و حریم خصوصی افراد
  • زیر ساختهای مورد نیاز سیستمهای فناوری اطلاعات و اهمیت مدیریت صحیح اطلاعات
  • اینترنت و کسب و کار اینترنتی
  • یکپارچه سازی فرآیندهای سازمانی و راهکارهای6 گسترده در تمامی اجزا و لایه های سازمان
  • مدیریت دانش در سازمانها
  • بهبود کیفیت تصمیمات مدیران با کمک گیری از فناوری اطلاعات
  • طراحی مجدد سازمان با استفاده از سیستمهای اطلاعاتی
  • مدیریت سیستمهای اطلاعات بین المللی

 

استراتژی و روشهای برنامه ریزی استراتژیک

 

  • استراتژی چیست؟ تفاوت میان استراتژی کسب و کار و استراتژی بنگاه7 ؟ نگاه همزمان به دورن و برون سازمان؟ ارتباط میان برنامه­ریزی استراتژیک و اجرای استراتژی؟
  • جذابیت صنعت و نیروهای 5 گانه پورتر، استفاده از تجزیه و تحلیلهای صنعت به عنوان داده ورودی فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک میان برنامه ریزی استراتژیک و اجرای استراتژی؟
  • استراتژی و محیط درونی سازمان، منابع و قابلیت­های سازمان به عنوان خالقان مزیت رقابتی
  • فرهنگ به عنوان یک عامل کلیدی موفقیت، تطابق فرهنگ و ساختار سازمانی با محیط خارجی سازمان
  • معیارهای عملکردی سازمان
  • ماهیت و منابع مزیت رقابتی، قیمت8 و تمایز9 به عنوان استراتژی های ژنریک
  • استراتژی تمایز (جایگاه علامت تجاری10 و تصویرسازی از سازمان)
  • استراتژی تنوع

 

مدیریت سرمایه گذاریها و بودجه بندی پروژه های سرمایه ای

 

  • معرفی سیستمهای کنترل مدیریت
  • ارتباط میان سیستمهای کنترل مدیریت و رفتار سازمانی
  • مراکز مسئولیت: مراکز درآمد و هزینه
  • مراکز سود
  • مراکز سرمایه، ارزش افزوده اقتصادی
  • بودجه ریزی (عملیاتی و سرمایه ای)
  • تجزیه و تحلیل گزارشات مالی
  • ارزیابی عملکرد سازمان
  • سیستم پاداش برای مدیران
  • سیستمهای کنترل در سازمانهای خدماتی مقدمه ای بر تامین مالی شرکتهای سهامی
  • صورتهای حسابداری و جریان نقد
  • بازارهای مالی و ارزش فعلی خالص
  • ارزش فعلی خالص
  • نحوه ارزشگذاری اوراق قرضه و سهام
  • قواعد بدلیل سرمایه گذاری
  • ارزش فعلی خالص و بودجه بندی سرمایه ای
  • استراتژی و تحلیل در استفاده از ارزش فعلی خالص
  • ریسک و بازده

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن تحقیق در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده و پسوردگذاری شده اند. پسورد همه فایل های این سایت یکسان است.

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

لینک دانلود تحقیق :MBA3

 

دانلود تحقیق:تلفیق الگوهای برایسون و استیسی و آنسوف در مورد مدیریت موضوعات و مسایل استراتژیک

هدف:

مقصود از این نوشتار، ارایه یک روش کاربردی برای انجام پروژه های مشاوره مدیریت استراتژیک مبتنی بر یکی از آموزه های آقایان اسیتسی و آنسوف و برایسون تحت مدیریت موضوعات استراتژیک یا مدیریت مسایل می‌باشد. لازم به ذکر است که تبدیل نظرات ایشان به یک متدولوژی کاربردی بر اساس برداشت آزاد و با کمک از تجربیات نویسنده در زمینه پروژه های مشاوره مدیریت استراتژیک می باشد.

جایگاه موضوعات استراتژیک:

هدف بررسی محیط بیرونی، محیط دورنی و بررسی ذینفعان شناخت، کشف و فرموله­بندی موضوعات استراتژیک است. چرا که جانمایه برنامه ریزی استراتژیک موفق، تشخیص موضوعات استراتژیک است. معمولاً در دنیای واقع با موضوعات استراتژیک برخورد درستی نمی­شود، واکنش های معمولی در قبال موضوعات استراتژیک چنین است:

  • ندانستن و عدم تشخیص موضوعات استراتژیک
  • عدم تشخیص بین موضوعات مهم و غیر استراتژیک (یا عملیاتی)
  • طفره رفتن از باز گویی موضوعات
  • تعویق در پرداختن به موضوعات (امروز و فردا کردن)
  • اتخاذ رویکرد عدم شفافیت یا پاک کردن صورت مساله
  • ارایه راهکارهای سرسری، زودگذر و غیر عمیق
  • عدم جرأت در ابراز موضوعات استراتژیک

 

موضوعات استراتژیک به دو قسمت تقسیم می شوند. یک دسته گزینه­های استراتژیک نام دارد که به ایده ها و روش­های جایگزین و متفاوت حرکت سازمان در آینده هستند. مثلاً سازمان می­تواند دامنه­های فعالیت (مشتریان جدید– بازارهای جدید) را تغییر دهد، یا به حوزه­های دیگر بپردازد؟ (محصولات و ماموریت متفاوت) معمولاً گزینه­ها راجع به مواردی است که اکنون وجود ندارد و می­تواند بالقوه مطرح و ممکن باشد به عبارتی دیگر راجع به مواردی است که با ورود سازمان به دنیاهای جدید سر وکار دارد. این بخش از موضوعات استراتژیک به دنبال فرصت ها و امکانات (منفعت های بالقوه) است.

اما دسته دوم، سوالات یا مسایل استراتژیک هستند که راجع به چالش­ها،  مشکلات و موانع موجود هستند و در مورد آن­ها سوال یا ابهام وجود دارد. برخلاف گزینه­های استراتژیک این دسته از موضوعات استراتژیک، معمولاً راجع به مواردی صحبت می کنند که اکنون وجود دارد یا در آینده مستتر در وضعیت موجود قابل پیش بینی است.

بدین ترتیب در نوع اول موضوعات بیشتر به سراغ نظرها، ایده­ها و خلق راهکارهای ممکن و متصور برای آینده می­رویم. در این قسمت بیشتر ابتکار، خلاقیت، شهود و قضاوت مدیریتی و تجربه نقش دارد. در صورتی که نوع دوم موضوعات، یعنی سوالات بیشتر با آمار، اطلاعات، اعداد و ارقام و وضعیت جاری سر وکار داریم. در این حالت بررسی­های تحلیلی، کارشناسی و تخصصی نسبت به روشهای پیشگفته بیشتر مطرح است.

موضوعات استراتژیک هستند که پیش برنده مسیر تفکر استراتژیک مدیران هستند و نه انبوهی از داده های خام و بی ربط و …..

 

متدولوژی برنامه­ریزی استراتژیک پیشنهادی

بر اساس مبانی نظری پیش گفته، فازهای اصلی متدولوژی برنامه ریزی استراتژیک عبارتند از:

  • برنامه‏ریزی برای برنامه‏ریزی
  • تعیین بیانیه جهت‏گیری (منشور راهبردی سازمان)
  • تجزیه و تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان و تجزیه و تحلیل ذینفعان
  • تعیین موضوعات، و مسایل استراتژیک سازمان
  • تعیین اهداف استراتژیک و استراتژی‏های سازمان و سایر تصمیمات استراتژیک

در ادامه به شرح مختصر هر یک از فازهای برنامه‏ریزی استراتژیک می‏پردازیم.

 

7فاز 1: برنامه‏ریزی برای برنامه‏ریزی

اولین مرحله از فرآیند پروژه عبارت است از: آماده سازی جهت انجام پروژه قبل از شروع، یعنی برنامه­ریزی برای برنامه‌ریزی که قدم اول می­نامیم، تشکیل سازمان انجام پروژه، تشکیل کمیته راهبری و کمیته کارشناسی پروژه، آموزش و سازماندهی اجرای پروژه برنامه­ریزی و ….. از جمله مواردی است که در برنامه ریزی برای برنامه ریزی اتفاق می­افتد و موفقیت برنامه­ریزی استراتژیک را حتی پیش از اقدام به تهیه برنامه­ریزی استراتژیک تضمین می­کند. دو فعالیت کلیدی این مرحله در ادامه توضیح داده می­شود.

1- تهیه رهنمودهای برنامه‌ریزی: مصاحبه با صاحبنظران داخل  برای دریافت نظرات اصلی و کلیدی در مورد مسایل کلیدی که باید روی آنها توجه خاص شود و مواردی که تمرکز فرآیند برنامه‌ریزی باید بدانها معطوف گردد. که این مهم با شناخت افراد صاحبنظر و با تجربه در این زمینه و برگزاری جلسات معارفه و مصاحبه و پر کردن پرسشنامه­ها امکان پذیر است.

2- تدوین منشور‏ پروژه برنامه‏ریزی استراتژیک: دو قدم قبلی مقدمه ای است بر تدوین طرح (منشور) پروژه برنامه‌ریزی استراتژیک ، بر طبق رهنمودهای دریافت شده از صاحبنظران و همچنین بررسی و ارزیابی عملکرد گذشته و دیگر مطالب باید طرح پروژه برنامه‌ریزی استراتژیک نوشته شود که شامل موارد زیر می‌شود:

  • محدوده پروژه
  • مکانیزم های مدیریت کیفیت پروژه برنامه ریزی استراتژیک
  • موانع حتمی و احتمالی (ریسک های) پروژه و بررسی نحوه برخورد با آنها
  • کلمات و اصطلاحات کلیدی پروژه
  • برنامه زمانبندی اصلاح شده
  • و…

 

7 فاز 2: تدوین بیانیه راهبردی سازمان (منشور سازمانی):

با توجه به این‏ که ماموریت، چشم­انداز و ارزش­های یک سازمان جهت کلی آینده آن سازمان را مشخص می‏کند، لذا پس از برنامه‏ریزی اولیه بر اساس علائق استراتژیک ذینفعان (مدیران، مشتریان، و شرکای تجاری و …) بیانیه جهت­گیری  تدوین می‏شود.

وظیفه این فعالیت طی مراحلی است که نهایتاً منجر به تدوین بیانیه جهت‏گیری سازمان یا منشور سازمانی می شود که بیانگر و راهنمای تمام فعالیت­ها و تصمیم­های بلندمدت و کوتاه­مدت و نشانگر مقصود بنیادی سازمان می­باشد.

سه عنصر اصلی در این راستا مأموریت سازمانی[1]، چشم‌انداز سازمانی[2]، ارزش‌های سازمانی[3] می‌باشند. این سه مفهوم به منزله اتصال­دهنده عناصر سازمانی بوده، بیانگر ماهیت، چگونگی و راستای جهت‌گیری‌های سازمانی هستند. مأموریت معادل فلسفه وجودی و مقصود نهایی  ، ارزش‌ها به منزله اصول اعتقادی دیرپا و اساسی و منشور اخلاق انسانی و حرفه­ای و چشم‌انداز حکم تصویر زنده سازمان در آینده‌ای تعریف شده را دارد. البته باید توجه داشت که بعد از طراحی استراتژی­ها و اهداف کلان دوباره، این عناصر تطبیق و بهبود داده خواهند شد.

تدوین ماموریت سازمانی: مأموریت‌ یک‌ سازمان‌، خط‌ یا خطوط‌ فعالیت آن‌ را تشریح‌ می‌کند. محصولات‌ و خدمات‌ آن‌ را تعیین‌ می‌نماید و محدوده­ فعالیت  را ‌در حال‌ و آینده‌ مشخص می‌کند. مأموریت‌، باورهای‌ کلی‌ مدیران‌ یک‌ سازمان‌ درباره‌ مقصود‌، قابلیت­ها و جایگاه‌ سازمان‌ در کشور است‌ که‌ موجودیت‌ سازمان‌ را توجیه‌ می‌کند. مأموریت‌، بیان‌ رسمی‌ هدف‌ اساسی‌ای‌ است‌ که‌ در پشت‌ موجودیت‌ یک‌ سازمان‌ قرار دارد یا به‌عبارت‌ دیگر دلیل‌ وجودی‌ سازمان‌ است‌. برای نوشتن بیانیه ماموریت  به 7 سئوال پاسخ داده می شود:

  • چرا؟ ­(هدف بنیادی سازمان)
  • چه چیزی؟ ( چه کالا و خدماتی را ارایه می کند؟)
  • برای چه کسی؟ (مشتریان هدف فعلی و آینده هر کدام از خدمات کدامند؟)
  • کجا؟ (نحوه و مکان ارایه خدمات کجاست؟)
  • چگونه؟ (توانمندی عملیاتی چیست؟  چه باید باشد؟ جایگاه تکنولوژی کجاست؟)
  • کانون توجه کجاست ؟ (منابع انسانی، تکنولوژی، مسوولیت اجتماعی)
  • با چه تفاوتی نسبت به دیگران (مزیت سازمان کجاست؟ چرا مشتریان هدف ما باید به  ما مراجعه کنند؟)

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن تحقیق در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده و پسوردگذاری شده اند. پسورد همه فایل های این سایت یکسان است.

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

لینک دانلود تحقیق : برایسون و استیسی و آنسوف