بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

حرف مشتری گوهر است!

حرف مشتری گوهر است!

بخش پونتیاک شرکت خودروسازی جنرال موتورز شکایتی را از یک مشتری با این مضمون دریافت کرد: «این دومین باری است که برایتان می نویسم و برای این که بار قبل پاسخی نداده اید، گلایه ای ندارم؛ چراکه موضوع از نظر من نیز احمقانه است! به هر حال موضوع این است که طبق یک رسم قدیمی ، خانواده ما عادت دارد هر شب پس از شام به عنوان دسر بستنی بخورد. سالهاست که ما پس از شام رای گیری می کنیم و بر اساس اکثریت آراء نوع بستنی ، انتخاب و خریداری می شود. این را هم باید بگویم که من بتازگی یک خودروی شورولت پونتیاک جدید خریده ام و با خرید این خودرو، رفت و آمدم به فروشگاه برای تهیه بستنی دچار مشکل شده است!


لطفاً دقت بفرمایید! هر دفعه که برای خرید بستنی وانیلی به مغازه می روم و به خودرو باز می گردم، ماشین روشن نمی شود؛ اما هر بستنی دیگری که بخرم، چنین مشکلی نخواهم داشت. خواهش می کنم درک کنید که این مساله برای من بسیار جدی و دردسرآفرین است و من هرگز قصد شوخی با شما را ندارم ...

 

می خواهم بپرسم چطور می شود پونتیاک من وقتی بستنی وانیلی می خرم روشن نمی شود؛ اما با هر بستنی دیگری راحت استارت می خورد؟

 

مدیر شرکت به نامه دریافتی از این مشتری عجیب ، با شک و تردید برخورد کرد؛ اما از روی وظیفه و تعهد، یک مهندس را مامور بررسی مساله کرد. مهندس خبره شرکت ، شب هنگام پس از شام با مشتری قرار گذاشت. آن دو به اتفاق به بستنی فروشی رفتند. آن شب نوبت بستنی وانیلی بود. پس از خرید بستنی همان طور که در نامه شرح داده شده بود ماشین روشن نشد! مهندس جوان و جویای راه حل ، 3 شب پیاپی دیگر نیز با صاحب خودرو وعده کرد. یک شب نوبت بستنی شکلاتی بود، ماشین روشن شد. شب بعد بستنی توت فرنگی و خودرو براحتی استارت خورد. شب سوم دوباره نوبت بستنی وانیلی شد و باز ماشین روشن نشد! نماینده شرکت به جای این که به فکر یافتن دلیل حساسیت داشتن خودرو به بستنی وانیلی باشد، تلاش کرد با موضوع منطقی و متفکرانه برخورد کند. او مشاهداتی را از لحظه ترک منزل مشتری تا خریدن بستنی و بازگشت به ماشین و استارت زدن برای انواع بستنی ثبت کرد. این مشاهده و ثبت اتفاق ها و مدت زمان آنها، نکته جالبی را به او نشان داد: بستنی وانیلی پرطرفدار و پر فروش است و نزدیک در مغازه در قفسه ها چیده می شود؛ اما دیگر بستنی ها داخل مغازه و دورتر از در قرار می گیرند. پس مدت زمان خروج از خودرو تا خرید بستنی و برگشتن و استارت زدن برای بستنی وانیلی کمتر از دیگر بستنی هاست. این مدت زمان مهندس را به تحلیل علمی موضوع راهنمایی کرد و او دریافت پدیده ای به نام قفل بخار(Vapor Lock) باعث بروز این مشکل می شود. روشن شدن خیلی زود خودرو پس از خاموش شدن به دلیل تراکم بخار در موتور و پیستون ها مسأله اصلی شرکت ، پونتیاک و مشتری بود.

 

 

شرح حکایت

 

مشتریان ما به زبانهای مختلفی سخن می گویند. ایشان از ادبیات متفاوتی برای کلام گفتن بهره می گیرند. اگر حرف مشتری را خوب گوش کنیم ، میتوانیم با توجه به لحن گفتار ایشان درک فراتری از آنچه می خواهند به گوش ما برسانند، داشته باشیم. آیا همه حرفهای مشتریان ما باید منطقی، اصولی و مرتبط با موضوع باشد؟ اگر مشتری چیزی می گوید که به نظر مسخره و بی ربط است ، یا شکایتی عجیب را طرح می کند، چگونه برخوردی شایسته اوست؟ یک اتفاق نادر برای یک مشتری و پیام بظاهر احمقانه او می تواند روشنگر مسیر بهترین و زبده ترین مهندسان جنرال موتورز باشد. مثال ساده ای که نقل شد تأکید بر این موضوع دارد که مشتری بهترین راهنما و کمک ما در بهتر شدن محصول و خدمات بنگاه ماست. اگر در پی نوآوری هستیم ، باید به طور جدی سازوکار «خوب گوش دادن» و «شنیدن» صدای مشتری را طراحی کنیم. شما مشتریان خود را می شناسید؟ صدایشان به گوشتان می رسد؟ بی ربط و با ربط، حرف مشتری گوهر است

 

  ادامه مطلب ...

عادات ذهن (Habits of Mind)

عادات ذهن (Habits of Mind)

" عادات ذهن ویژگی های افراد هوشمندی است که وقتی با مشکلاتی روبرو می شوند که پاسخ آنها برایشان فوراً آشکار نیست انجام می دهند." کوستا (Costa)

 

عادات ذهن چه هستند؟

 

عادات ذهن مجموعه ای از 16 روش است که در آن انسان هوش خود را به نمایش می گذارد. نکته اساسی در عادات ذهن آن است که رفتار هوشمندانه از صفات ارثی نیستند،  بلکه ، یک سری رفتار اکتسابی است که می توان فرا گرفت.
در شرایط و وضعیت نا آشنا و یا مشکلاتی که پاسخ آنها فوراً آشکار نیست، افراد با هوش می دانند چگونه هوشمندانه عمل کنند و رفتارشان نسبت به وضعیت هوشمندانه است.
افرادی که با عادات ذهن آشنا می شوند با اعتماد بنفس و بطور آگاهانه راه خود را در هر شرایطی بخوبی می یابند.


عادات شانزده گانه ذهن:

  1. پایداری و ثبات
  2. مدیریت تنش ها
  3. گوش دادن با درک و همدلی
  4. تفکر انعطاف پذیر
  5. فکر کردن در مورد فکر کردن: فراشناخت
  6. تلاش برای دقت
  7. بکارگیری دانش گذشته برای شرایط جدید.
  8. سوال و طرح مشکلات
  9. تفکر و برقراری ارتباط با وضوح و دقت
  10. جمع آوری داده ها از طریق حواس پنجگانه
  11. خلق، تخیل ، نوآوری
  12. پاسخ همراه با تعجب و لذت
  13. اتخاذ ریسک مسئولانه
  14. یافتن طنز
  15. تفکر متقابل   
  16. باز بودن و یادگیری مستمر

 


  ادامه مطلب ...

دی وی دی نوآوری نظام یافته

دی وی دی نوآوری نظام یافته

بنام خالق خلاق

جدید(نسخه کاملتر) : محصول فروردین ماه سال 1389


با یاد گیری TRIZ میزان خلاقیت خود را برای حل مشکلات فنی و غیر فنی و مدیریتی از ۳ تا ۱۰ برابر افزایش دهید TRIZنردبانی است برای حرکت به سوی افکار خلاق و قدرتمند!

لطفاً دقت فرمایید : ایران تریز هیچگونه نمایندگی ندارد.





قیمت و نحوه سفارش

  ادامه مطلب ...

مشاوره برای نوشتن طرح های کسب و کار


مشاوره برای نوشتن طرح های کسب و کار


ویژه دانشجویان و کارآفرینان



(راهنمای کاربردی تهیه طرح کسب و کار)


09125457825


مهدی بصیرزاده


کارشناس ارشد مدیریت صنایع


  ادامه مطلب ...

آموزش مجازی (ویدئویی) TRIZ


آموزش مجازی (ویدئویی) TRIZ

اکنون محصولی دیگر از خانه ایران تریز irantriz.ir برای آموزش مجازی TRIZ بصورت ویدئویی آماده ارائه است.

این اولین گام اساسی در زمینه آموزش گام به گام TRIZ و تکنیک های خلاقیت است که بصورت ویدئویی بدون سخنرانی در قالب 74 کلیپ آموزشی کاملاً تصویری، انیمیشنی و فیلمی به زبان فارسی ارائه می گردد. (کل زمان نمایش 7 ساعت و 32 دقیقه و حجم کل دانلود 505 مگابایت است.)

ویژگی های مهم

دسترسی آسان از طریق دانلود و قابلیت مشاهده فیلم ها بر روی کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، و موبایل و فشرده بودن حجم آنها در قالب MP4 از ویژگی های منحصر بفرد این درس افزار آموزشی است.

نمونه کار

برای دانلود و مشاهده نمونه فایلهای آموزشی بر روی عناوین زیر کلیک فرمایید:

1-     تریز چیست؟

2-     اصل 10 تریز  

3-     خطای ذهن  

برای ارائه درخواست خود اینجا کلیک بفرمایید.


http://s5.picofile.com/file/8119109992/irantriz4.jpg


  ادامه مطلب ...