بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی افزایش کارایی بانکداری الکترونیک در عملکرد سیستم بانکی بدون ربا

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تأثیر بانکداری الکترونیک بر عملکرد نظام بانکداری بدون ربا مطالعه تطبیقی سیستم بانکداری ایران و  مالزی

قسمتی از متن پایان نامه : 

منافع تحقیق

نتایج حاصل از این تحقیق می تواند به تدوین استراتژی بانک ها در استفاده از بانکداری الکترونیک و شناسایی فوایدو معایب ان جهت استقرار مناسب آن کمک نماید.

۱۳-۱-پیشینه تحقیق  

در زمینه‌ی تأثیر بانکداری الکترونیک بر کارایی سیستم بانکی می‌توان به تحقیق انجام شده توسط دیوید هامفری و رافائل لوپز، اشاره نمود(Humphrey , Lopez, 2004)، در این تحقیق، رابطه‌ی بین کارایی هزینه و تغییرات تکنولوژی در سیستم بانکی اسپانیا مورد بررسی قرار گرفته و تابع ویژگی‌های هزینه، ارائه شده است. در این تحقیق، به بررسی دو گرایش اصلی در استفاده از فن‌آوری در سیستم بانکی پرداخته شده‌است. گرایش اول، استفاده از خودپرداز با هزینه کمتر و دست‌رسی بهتر و گرایش دوم، جایگزین شدن فن‌آوری‌های نوین با ابزارهای پرداخت کاغذی می‌باشد. یک مدل آماری، ویژگی‌های بازده هزینه‌ی عملیاتی را با ارائه‌ی خدمات و سطوح پرداخت مرتبط کرده و با ترکیب آن‌ها، تأثیر تغییرات در این ویژگی‌ها بر هزینه‌ی عملیاتی در بانک‌های پس‌انداز و تجاری اسپانیا بین سال‌های ۲۰۰۰-۱۹۹۹ مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این تحقیق نشان می دهد که به طور متوسط بانک های اسپانیا در حود ۳۷% در هزینه عملیاتی بین سال های ۲۰۰۰-۱۹۹۹ صرفه جویی کرده‌اند. این نرخ، معادل ۵/۴ بیلیون یورو برای کل سیستم بانکی اسپانیا (۷/۰درصد درآمد ناخالص ملی)می باشد.

ماتیسون و استوارت(Mathison & Stuart, 2002)، به بررسی تأثیر ICT بر توسعه‌ی پایداری فعالیت‌های مالی کوچک از طریق کاهش هزینه، پرداخته و نقش مدل‌ها و تجربه‌های موفق در کشور آمریکا در این زمینه را نشان داده‌اند. یافته‌های این تحقیق، در راستای ارائه‌ی خدمات مالی با هزینه‌ی کم و برای مردم فقیر، نقش مهمی در استراتژی کاهش فقر ایفا می‌کند. برخی از نتایج این تحقیق عبارتند از :

 

  • ظهور ملزومات اقتصادی دیجیتال، درک ما از بانکداری، تأمین مالی‌های کوچک و مکانیزم ارائه‌ی خدمات را مورد بازبینی قرار می‌دهد.
  • ظرفیت یک سیستم مدیریت اطلاعات[۱] کاملاً اتوماتیک به گونه‌ای است که به یک مؤسسه‌ی ارائه‌کننده‌ی خدمات مالی کوچک(MFI)، اجازه مدیریت پرتفوی قرضه را بهتر داده، سبب افزایش کارایی و ایجاد شفافیت و مسؤولیت پذیری در کلیه سطوح می‌گردد.
  • MFI می‌تواند فواید یک سیستم مدیریت اطلاعات کاملاً اتوماتیک را با به‌کارگیری مناسب شیوه‌های نوین فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، که به صورت بنیادین مدل‌های ارائه خدمات آنها را تغییر نمی‌دهد، توسعه دهد(برای مثال شیوه‌های محاسبه سیار برای کارمندان وام)
  • تعداد کمی از MFI ها قادرند از فواید به‌کارگیری شیوه‌های نوین فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برای ارائه‌ی خدمات استفاده کنند. زیرا که سیستم مدیریت اطلاعات پشتیبان آن‌ها فاقد استاندارد‌های لازم است.

[۱] . Management Information System(MIS)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

این تحقیق به دنبال پاسخی برای سوالات زیر است :

  • سیتم بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی چگونه شکل گرفنه است ؟
  • آیا بانکداری الکترونیک بر عملکرد سیستم بانکی تأثیر گذار است ؟
    • تأثیر بانکداری الکترونیک بر عملکرد سیستم بانکی از بعد خدمات رسانی چیست ؟
    • تأثیر بانکداری الکترونیک بر سیستم بانکی از بعد هزینه چیست ؟
    • تأثیر بانکداری الکترونیک بر سیستم بانکی از بعد امنیت و شفاف سازی چیست ؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تأثیر بانکداری الکترونیک بر عملکرد نظام بانکداری بدون ربا مطالعه تطبیقی سیستم بانکداری ایران و  مالزی با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.