فرضیه ها و مدل پژوهش
آموزش شبیه ساز پروازی، تأثیر معناداری بر توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا دارد.
در این پژوهش به بررسی تأثیر متغیر آموزش به طور عام و آموزش شبیه ساز پروازی به طور خاص، به عنوان متغیر مستقل، بر عوامل توانمندساز کارکنان هوا ناجا، به عنوان متغیر وابسته پرداخته میشود. عوامل توانمندساز شامل سه زیر متغیر دانش، مهارت و نگرش میباشند.
شکل ۱-۱ : مدل پژوهش
۱-۷) قلمروزمانی، قلمرو مکانی و موضوع تحقیق:
الف) قلمرو مکانی تحقیق: قلمرو مکانی این مطالعه کارکنان پروازی ناجا، مستقر در هواپیمایی ناجا میباشد.
ب) قلمرو زمانی تحقیق: در این مطالعه از دادهها و اطلاعات حاصل از پرسشنامه در نیمه اول سال ۹۲ استفاده میشود.
ج) موضوع تحقیق: در این پژوهش به بررسی تأثیر متغیر آموزش به طور عام و آموزش شبیه ساز پروازی به طور خاص، به عنوان متغیر مستقل، بر عوامل توانمندساز کارکنان هوا ناجا، به عنوان متغیر وابسته پرداخته میشود. عوامل توانمندساز شامل سه زیر متغیر دانش، مهارت و نگرش میباشند.
۱-۸) تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها
۱-۸-۱) شبیه ساز پروازی[۱]
[۱]– Flight Simulator
بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز پروازی بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا