بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

سنجش اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر مهارت کارکنان پروازی هوا ناجا

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا

قسمتی از متن پایان نامه :

  • کاربرد مؤثر :

 

سومین اصل در تفکر استفاده از شبیه ساز برای آموزش ایجاد شرایط مناسب در آن برای استفاده است، به این معنی که از توانایی های شبیه ساز و تسهیلات آن به طریقی استفاده کنید که یادگیری شاگرد را تقویت کند. این توانایی ها نوعاً شامل این هستند که با تماس یک دگمه می توان آن را در وضعیت مورد نظر قرار داد، در هر زمان متوقفکرد، عوامل محیطی ( باد، ابر وطوفان ها ) را کنترل کرد و در برخی موارد پرواز را تجدید کرد.

اگر شما از این قابلیت به طرز صحیح استفاده کنید به پر بار شدن جلسه آموزش کمک می کنید . مثلاً در یک شبیه ساز می توانید در یک ساعت به دفعات عمل تقرب را به مراتب بیش تر از آنچه با هواپیما انجام می دهید تکرار کنید. این کار به جای آن که با پرواز خلبان برای رسیدن به آن نقطه انجام گیرد با قرار دادن هواپیما در مجاورت محل تقرب اجرا می گردد.

شبیه سازهایی که به خوبی به کار گرفته شوند، آموزش را به صورت عمیق تری از آنچه در هواپیما میسر است، عرضه می کنند، چرا که شما روی محیط و فضای کاری کنترل دارید. مثلاً     می توانید مطمئن شوید که شاگرد در فرود با باد پهلو تجربه کامل و مناسب پیدا کرده است. چنانچه بخواهید در همین وضعیت آب و هوا با هواپیمای واقعی آموزش دهید شاید هرگز وضعیت مورد نظر برای شما ممکن نشود. به همین ترتیب شما می توانید در شبیه ساز به آسانی و با ایمنی خرابی های مجازی مانند از دست دادن موتور به هنگام بلند شدن را به وجود آورید که اگر بخواهید این کار را با هواپیما اجرا نمایید امکان دارد وضعیت خطرناکی به وجود آید.

۲-۲-۷) هواپیمایی ناجا

جمهوری اسلامی ایران بامساحت ۱۹۲/۶۴۸/۱ کیلو مترمربع وسعت جغرافیایی، و۸۷۵۵ کیلومتر مرز با ۱۵ کشور همسایه خود و وجود نقاط صعب العبور و دور دست فراوان، و وجود کاروان های بزرگ اشرار و قاچاقچیان و گروهک های ملحد منافقان که توسط دشمنان انقلاب به ویژه امریکا با انواع و اقسام سلاح های پیشرفته از جمله موشک های ضد بالگرد مجهز شده اند، همواره نیازمند برقراری ارتباط سریع و مطمئن از طریق خطوط مواصلاتی هوایی بوده است. نیروی انتظامی نیز از شمولیت این موضوع مستثنی نبوده و از آن جایی که برقراری نظم و امنیت در اقصی نقاط پهناور و وسیع میهن اسلامی اعم از محدوده شهرها، راه ها و مناطق مرزی از وظایف اصلی و مورد مطالبه کلیت نظام و اقشار مردم است ضرورت بهره گیری از یک واحد پشتیبانی هوایی مقتدر و مجهز به وسایل و تجهیزات پیشرفته امروزی امری ضروری به نظر می رسد.(دانستنیهای انتظامی – اجتماعی،۱۳۸۳)

      بالگرد های هوا ناجا در انجام مأموریت های شناسایی و پشتیبانی عملیاتی پلیس امنیت نقش به سزایی را دارد، لیکن با توجه به صرف هزینه های بالای آموزش خلبانان، فرسودگی، تک موتوره و کم بودن قدرت مانور وسایل پرنده در مقابل موشک های ضد بالگرد اشرار،

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز پروازی بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا 

  • اهداف فرعی:
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر دانش کارکنان پروازی هوا ناجا
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر مهارت کارکنان پروازی هوا ناجا
  • میزان اثربخشی آموزش شبیه ساز پروازی بر نگرش کارکنان پروازی هوا ناجا

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تأثیر آموزش شبیه ساز بر ارتقای توانمندسازی کارکنان پروازی هواپیمایی ناجا  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.